torsdag 17 juni 2010

PostHeaderIcon Inför Tollarp - Ovesholm



Då var det dags för en tripp till talangfabriken Tollarp, imorgonkväll och ett möte med ett av seriens topplag. De flesta minns säkert det senaste mötet som slutade med OIF vinst, 1-0. Där TIF`s lagkapten Rikard Larsson missade en straff i andra halvek. Tollarp har gjort en bra säsong hittills och laget har fortfarande inte kryssat någon match. Vi själva har 4 raka matcher utan förlust där vinsten senast mot Önnestad satt som en smäck. Men imorgon så saknas det några spelare men det gäller bara att köra med blåstället så ska det ordna sig. I premiären mot Tollarp så tog jag ett snack med Mats Henrysson och hörde hans syn om det hela. Nu är det dags för lillebrorsan att få intervjuas inför mötet med sin moderklubb.





Namn: Erik Henrysson

Ålder: 28 i juli

Bor: Norr med Jehlena

Jobbar: I kassan på Sparbanken 1826

Position: Allround (för bra för att låsas på en position)



Hur e läget?


Jo, det är lugnt. Har lite svårt att hinna se så mycket av 13.30 matcherna. Det är svårt att kombinera kunderna med fotbollstittandet. Hade hellre varit hemma under hela VM och tittat på fotboll, men jag har ju inte så dåligt immunförsvar mot influensan som Sune hade under OS. Får göra det bästa av situationen och klicka upp web-tv mellan kunderna.


Nu såhär i VM-tider vilket lag har imponerat mest på dig och vilka vinner VM?


Jag tycker att Tyskland har imponerat mest på mig såhär långt. Sen tycker jag att Nigeria gjorde en jätte match mot Argentina, ett oavgjort resultat hade varit mer rättvist. Vincent Enyeama!!!!! Vilka räddningar han gjorde. Jag tror att Spanien är i final... men jag hoppas mycket på England.


På fredag väntar din moderklubb Tollarp på bortaplan, hur går känslorna?


Det är alltid kul att möta sin moderklubb. Tollarp har alltid varit ett bra lag både på A-lags nivå och på pojk-lags nivå. Jag tror att Tollarp kommer att vara väldigt sugna på revansch efter förlusten i premiären så det gäller att vi är på tårna från start. Det var ju ett tag sedan man spelade boll på Tollarps IP, men ser fram emot ett återbesök.


Finns det några spelare kvar från din tid i klubben?


Ja, många av dem som spelade då spelar än idag och är några av de viktigaste spelarna för Tollarp detta året. Framför allt har dom Björn i backlinjen som är väldigt bra på huvudet med vilket det har blivit ett par baljor. Rikard Larsson, Rikard Svensson och Patrik Winberg som gör ett riktigt bra jobb på mitten. Enligt vad jag läst så har tränaren sagt att Rikard Svensson varit en väldigt viktig spelare de senaste matcherna. Anfallsspelaren Johan Persson spelade också samtidigt som jag och var duktig redan då, kanske inte lika stor (muskel mässigt) som nu.


Vem har imponerat mest respektive floppat i årets upplaga av Ovesholm?


Jag måste säga att det syns på Sunes spel att han trivs mer på mitten än när han var i backlinjen, men sen har vi Tobbe som alltid levererar kanske inte några mål men han oroar mycket i motståndarnas försvar vilket har bäddat för att andra har lyckats få in bollen. Johan gör ett utmärkt jobb mellan stolparna, han ger jag årets plus. Någon som direkt har floppat, hmm. Jag tycker mer att det finns ett par som kan betydligt mer än de visat upp, både när det gäller inställning inför match och jobbet på plan.


Det är turbulens i ditt favoritlag Liverpool, vem tycker du ska träna laget och vem ska sparkas respektive värvas?


Jag skulle vilja se Martin O'neill som tränare, tror det hade kunnat bli bra. Framför allt om han hade fått med sig några toppspelare. Sen hoppas jag att de sparkar de korkade ägarna tillbaka över atlanten för i Liverpool har de bara varit ett beskymmer. Jag hade velat ha David Villa i Liverpool, men det kommer ju att bli svårt nu när Barcelona la vantarna på honom.


Vad blir konceptet för att ta 3 poäng imorgon?


Jag tror att om vi går in med samma inställning som mot Näsum så kommer det att gå vägen. Som vi tidigare ältat så är inställningen a och o. Sen är ju alltid derbyn lite extra roliga att spela, och att ta med sig 3 poäng tillbaka till Ovesholm hade ju varit en fin start på semestern.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats