onsdag 1 september 2010

PostHeaderIcon Inför Fjälkinge - Ovesholm



På fredag är det dags för match igen. Denna gången så står dom gule på andra planhalvan, nämligen Fjälkinge IF. Laget som trillade ur fyran ifjol och som nu tampas med Tollarp om den sista kvalplatsen. I våras när vi möttes på Slottsvallen så avgjorde matchens lirare Henrik Rydberg matchen med ett sent mål som innebar en 3-2 seger. Vi har således revansch att utkräva denna gången. Men det kommer att bli tufft helt klart. Men efter den senaste matchen mot Everöd (vinst 4-1) så har vi en positiv attityd att ta med oss tills på fredag. Fjälkinge däremot blev krossade av Näsum med 0-8 i senaste omgången. Klarar dom att resa sig!?
Jag fick tag på den ivrige fd Ovesholmaren Rasmus Jönsson för en liten intervju inför förmatchen till Sverige-Ungern på fredag. Rasmus missade ju matchen i våras, så han ser verkligen fram emot denna drabbningen. Varför ska Rasmus se upp för Sebbe???




Hur står det till?

Allt är bra.

Ni tappade kvalplatsen förra veckan efter ännu en storförlust mot Näsum, 1-15 på de båda mötena, varför?

För det första så är Näsum ett riktigt bra lag. Helt överlägset denna serien. Sen i bägge matcherna så har dem fått 3 tidiga mål sen har vi börjat hänga med huvudet. Men vi har helt klart varit dåliga bägge matcherna inget annat kan sägas.

Du och din sambo går i väntans tider, berätta?

Ja, vi ska ju bli föräldrar nu i mitten av september så nu väntar vi och väntar vi, hela tiden. Nu går tiden väldigt sakta tycker man och man längtar bara tills bebisen kommer. Vi får se kanske blir det en ny zlatan:)

På fredag möter du din förra klubb, hur går känslorna?

De ska bli väldigt väldigt roligt. Det kommer såklart att kännas konstigt att helt plötsligt möta alla spelare igen. Men kommer göra mitt yttersta för att vi ska ta 3 poäng. Ovesholm var en väligt trevlig och rolig klubb att spela fotboll i. Vem vet, kanske man spelar där igen nångång :)

Du missade förra mötet pga att du var avstängd, vad minns du utav den matchen?

Om jag tänker efter så minns jag att du (Lelle) och jag hade väldigt olika syn på matchen. Jag tyckte att vi var bättre och du att ni var bättre. Jag tycker att vi hade lika många chanser men att vi spelar bollen bättre faktiskt den matchen. Men nu är de ny match så vi får se hur den går :)

En ny idrottsplats är på gång i Fjälkinge, berätta om den nya?

Ja, vi ska få en ny idrottsplats som de har börjat på nu under sommaren. Just nu är plattan klar och dem har börjat med lite väggar. Konstgräsplanen ska stå klar för användning i Okt/Nov har jag för mig, sen naturgräsplanen ska vara klar nästa sommar! Skönt att ha den i byn för alla barn och ungdomar så de har nära dit och slipper cykla över e22:an.

Tippa slutresultatet och vilka som gör mål!

Jag gissar på 4-2 till Fjälkinge. Jag gör två mål och min svåger Henrik Rydberg gör två mål. OIF`s mål görs av Andreas Malmström och tyvärr tror jag skalleper (Tobbe) också gör ett.

Och till sist, vem ser du mest fram emot att få tunnla på fredag?

Jag skulle vilja tunnla Impen, men nu är han i Kina så jag säger Sebbe. Den slöe tjockisen ska inte vara så svår att tunnla, hehe. Sen gäller de att akta sig så han inte kapar mina ben:)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats