söndag 2 maj 2010

PostHeaderIcon Herr- och damlagsfest!



Igår var det då dags för årets första gemensamma fest med damlaget. Dagen började med paintball nere i Tollarp på eftermiddagen för herrarna. En mycket uppskattad grej där de yngre spöade dom äldre. Enligt säkra källor så fanns där några som Hitler säkerligen hade avrättat direkt om dom varit så passiva i andra världskriget. Men alla har sin taktik.
Damerna spelade igår sin tredje match för säsongen och tog sin andra raka vinst borta mot Lörby, 2-1. BRA TJEJER.
Sen på kvällen så var det då tänkt att vi skulle samlas i KFF`s klubbstuga runt 7-snåret. Men folk dök sen upp efterhand och naturligtvis damerna sist. Vi började med en liten lek där man skulle gå runt och fylla i rutor, så kallat bingo. Men det var inga siffror i rutorna utan olika saker som folk gjort eller ägde. Som t ex golfspelare, varit på annan kontinent, ensambarn, 3 sits soffa osv.Mycket bra ide Malm och Erik.
Sen var det dags för maten. Kyckling och potatis, MYCKET GOTT.
Det blev även en och annan snapsvisa under kvällen och en mycket trevlig kväll var ett faktum.
Jag är ju ny i herrlaget för i år så jag hade inte så bra koll på damlaget, men jag snackade med några stycken under kvällen och där finns några trevliga typer där också :)
Där var folk igår från Ystad i söder till Skellefteå i norr. Den gamle KFF legenden Markus Kallberg syntes på lite kort på väggarna. Där jag minns framförallt ett kort från Kallbergs ungdomstid i klubben.
Jag själv gick hemåt vid 01-tiden men där var säkert kvar folk till 04-05-tiden.

Jag vill rikta ett stort tack till er som anordnade denna fest. Malm och Erik, finns där fler så ta åt er ni också. Ser fram emot nästa fest.

PS. Det finns två stycken Lelle i herrlaget nu, jag är den äldre och jag skriver ref och i bloggen!!!
Tyvärr så var mitt batteri på mobilen dåligt, så blev bara 3 kort...


Födelsedagsbarnet Lelle


Den goda maten börjar att intas


Här spenderade vi hela kvällen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats