fredag 28 maj 2010

PostHeaderIcon Inför Hörby-Ovesholm



Idag är det ingen match, utan efter 7 raka fredagsmatcher så spelar vi en lördag. Vi möter jumbolaget Hörby som endast har 3 inspelade poäng och 5 gjorda mål. Vi själva har efter 2 raka förluster nu försatt oss i en prekär situation. Så en seger imorgon är ett måste. Vi saknar b la Fabio (jobb) och Malm (avstängd). Jag tog ett snack med en av ungtupparna i truppen inför morgondagens match nere i Hörby. Nämligen Fredrik "lelle" Berlin. Han är en av "-91 orna" som Håkan tog med sig från KFF. Lelle har utvecklats ännu mer sen juniortiden. Han var och provade lyckan i VMA i vintras men valde att återgå till vårt kära Ovesholm. Lelles styrkor är huvudspelet och snabbheten.



Hur står det till?


Jodå, helt ok. Avslutade precis min sista praktik-vecka på Konsumbagarn, där jag jobbat natt med tiderna 21.00-05.00 - riktigt jobbigt. Ska bli skönt att komma tillbaka till skolan lite innan studenten, sen har jag 3 veckors "semester" innan jag ska jobba på samma ställe igen. Sen har man ju haft problem med knät i snart 13 veckor, men det känns som om det är på bättringsväg nu efter jag varit hos en doktor och fått lite behandling.


Du tar snart studenten, hur känns det?


Ja, riktigt skönt ska det bli! Jag går Livsmedelsprogrammet på Österäng, med inriktning Bagare och Konditor. Jag ska nog inte vara det hela mitt liv, men det har varit en rolig resa och jag ångrar inte mitt val.


Hur var tiden i VMA?


Den var bra, lite högre tempo kan man säga. En väldans massa vinnarskallar. Jag fick inte samma fotbollssug som jag kände när jag började i Ovesholm, kändes som om man var tillbaka till KFF-J, så därför fortsatte jag inte.


En snöplig 2-3 förlust nu senast mot Fjälkinge och en riktig 6-poängsmatch väntar på lördag, hur går tankarna inför denna drabbning?


Matchen mot Fjälkinge var riktigt bra, det är bara synd att vi har så svårt att sätta den där runda kulan i nätet, annars så är vi jävligt heta över hela planen. Jag tror om alla har samma kämparglädje och om vi sätter våra lägen på lördag så vinner vi lätt! Hoppas det blir bättre väder än vad det var mot Fjälkinge.


Vad har du att berätta om Hörby?

Hmm, ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg hur Hörby var. Men vi ska vinna!


Har du bokat in nån resa i sommar?


Nej, jag ska sommarjobba på Konsumbagarn i 7 veckor, tjäna lite cash. Men sen efter det så kanske det blir något.


Vilket land vinner fotbolls-VM?


Spanien tar det tror jag, men jag är inte så insatt i det precis.




5 snabba med Lelle


Real Madrid---Barcelona


Pappas mat---Laga själv


Ytterback---Mittback

Jag spanar in rumpan först---Jag spanar in brösten först

Solsemester---Vintersemester

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats