onsdag 5 maj 2010

PostHeaderIcon Veckans tips vecka.18



Eftersom att Staffan och Jonas Elfver hade lika många rätt så byts tyvärr Jonas ut. Hårda regler, men så är det. Jag lät en bra kompis tippa denna veckan. Nämligen Rasmus Jönsson. Killen som lämnade Ovesholm för moderklubben Fjälkinge inför denna säsongen. Rasmus har levererat hittills det han är bra på, göra mål. Men mot oss så hoppas jag att han inkasserar en nolla i målkolumnen. Rasmus bor tillsammans med sin sambo Marie. Han jobbar i Hörby som VVS`are.
Fjälkinge tar sig ann Kiaby i denna omgången, en match som spelarna sett fram emot sen det blev klart att dom skulle ligga i samma serie detta året. Över 5 gula kort och en del mål lär inte vara ett undantag i denna match.



Rasmus tips:


Hörby- Önnestad 2


Viktig match för bägge lagen och jag tror Önnestad går segrande ur denna matchen. Daniél är tillbaka efter sin avstängning och jag tror de lossnar framåt.Håller bara åkesson och c:o tätt där bak så tror jag de blir seger med ett par bollar. Tippar på 0-3.


Vanneberga - Vä 1


Långa Vanneberga mot korta Vä. Äldre mot ungdom. Vanneberga vinner och jag sticker ut hakan och säger att de vinner med 4-1. Enligt vad man hört är Vä ungefärsom förra året, spelar bra men får inte in bollen. Trodde på Vä innan säsongen men man kommer nog komma längre ner än väntat i tabellen.


Tollarp - Yngsjö 1


Tollarp går bra just nu och har 3 raka segrar. Har Johan Persson kommit igång? Har han gjort de så blir Tollarp att räkna med. Man har en bra defensiv och jag tror att det räcker i denna match. Yngjsö då? Har dem stärkt sig efter segern senast mot Ovesholm? Verkar som de gamla där framme fortfarande kan men här blir de svårt och jag tror på 3-1 till Tollarp.


Näsum - Everöd 1


Här åker Everöd på sin första förlust. Jag gillar Everöds offensiva spel men här går de på pumpen och de rejält. Näsum kommer hålla i sin trend med massa mål och jag tippar på en ny femetta.


Ovesholm - Åhus X


Omgångens kryss, bägge lagen har svårt att göra mål. Ovesholm med en mycket bättre defensiv än Åhus, men räcker det? Jag tror ej de, utan de blir 1-1 och Impennickar in 1-0 efter en halvtimmes spel. Hoppas de vänder för Ovesholm snart och att de börjar göra mål för de har ett bättre lag än de flesta som ligger ovanför dem.


Kiaby - Fjälkinge 2


Så till den matchen jag själv ska spela. Kiaby mot Fjälkinge, lillebror mot storebror vad mer ska man säga än DERBY!? Det kommer att smälla från första till sista minut.Kiaby som börjat bra, förlorade senast och enligt källor så var spelet inte alls bra. Fjälkinge då? Vi började inte bra men har spelat upp oss i match efter match och vårandra halvlek mot Åhus sist var riktigt bra. Jag tror storebror vinner och de med 3-1. Känns som Fjälkinge är på gång och vill ge Näsum en match i nästa omgång i den tidiga seriefinalen.


Staffans tips:


Hörby - Önnestad 2

Önnestad ett ungt talangfullt lag med många matchvinnare, man vinner här.


Kiaby - Fjälkinge 2


Fjälkinge har kommit igång, vinner ett hett derby.


Näsum - Everöd 1


Everöd imponerar, men räcker inte mot seriefavoriten.


Ovesholm - Åhus 1


Målskyttet lossnar för OIF , håller tätt bakåt.


Tollarp Yngsjö 1

Tollarp i kanonform.


Vanneberga Wä 1

Vannebergavinst i kraft av hemmaplan samt rutin.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats