torsdag 13 maj 2010

PostHeaderIcon Inför Everöd-Ovesholm



Efter förra veckans härliga seger mot Åhus IF så åker vi imorgon till Tallavallen i hopp om att ta en ny 3 poängare. Men det blir inte lätt, Everöd pressade senast serieledarna Näsum in i det sista. Man är en pigg nykomling som öppnade med 3 raka kryss, man ligger nu precis efter oss i tabellen. Om man vill få veta lite info om ett lag så passar det ju bra att prata med en fd Everödspelare som i detta fallet är Dennis Kylbo.

Hur står det till?

Tack det är bra. Lite ont i låret men det går snart över!;)

Det är knappt 1 månad till studenten, hur ser tiden ut tills dess att ni springer ut?

Jag gör min praktik nu på rörfirman i Kristanstad och tillbringar just nu dagarna ute på Nya Arenan i ungefär 2 veckor till. Sen är det uppladdning till studenten :)

Du och Kajjan är i full gång att ta grönt kort i golf, hur går det?

Jodå, det går hur bra som helst. Skrev provet i tisdags och vi båda klarade det så nu är det bara fadder ronderna kvar. Jag gjorde min första i tisdags och det gick hyfsat.

Vi tog i fredags en välbehövlig seger, vad låg bakom segern?

Vi spelade som ett lag och spelade vårt spel tycker jag. Mycket mer positivt snack och snack överhuvudtaget på planen vilket är viktigt.

Du har ett förflutet i Everöd, vilka ska vi se upp med?

Dem vi ska ha koll på mest är såklart Frippe och Sven i anfallet. De har spelat med varandra länge och spelar riktigt bra tillsammans. Sen är det hela laget i sej. Everöd har gjort 2 riktigt bra säsonger och man ska inte tro att man ska åka dit och hämta 3 poäng.

Vad blir receptet för att lyckas besegra Everöd?

Det vi hade första 35 minuterna mot Åhus och andra halvlek. Mycket snack hela vägen bakifrån och skärpa framför mål. "speciellt jag" =)


Vem är lagets...


Pajas: Jag =)
Festare: Sebbe
Femininaste: Joel
Gnälligaste: Stoffe
Pappa: Malmström

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats