fredag 16 april 2010

PostHeaderIcon Damlagspremiär!



Imorgon har damlaget premiär borta mot Södra Sandby. Ovesholm vann div.3 ifjol och är en nykomling som siktar högt. Man kan även kallas "lilla kdff". Jag fick tag på en av tjejerna bakom alla hyss mot herrlaget som ägt rum genom åren, Rebecca Persson.

Hur står det till?

Det är fint. Solen skiner och jag med den. Gräset är grönt och sädesärlan har kommit. Nu är det vår!

Ni vann ifjol div.3 överlägset. Ni har fått några nyförvärv b la ifrån KDFF, vad är er målsättning?

Enligt utsago i tidningen var ju vår målsättning övre halvan men jag är lite blygsam av mig och nöjer
mig med att säga att vi ska hänga kvar. Det är stor skillnad på spel i div.3 och div.2 där jag kan tycka tempot är det som är mest tydligt. Även om vi är några spelare som har varit uppe i de divisionerna förr så ska ändå hela laget acklimatisera sig.

Efter en lång vinter med träning på b la friskvårdshuset så har ni efter det också spelat en del träningsmatcher, hur har det gått?

Truppen har drabbats av ett antal skador och sjukdomar så det har varit stor cirkulation på spelare och positioner. Jag kan ju tycka att vi inte är så pass samspelta som man hade hoppats på vid den här tidpunkten innan seriepremiär.

Ni har fått en ny tränare i år, Peter Mårtensson. Vad gör honom till en bra tränare?

Först och främst är han släkt med mig (och x antal andra ovesholmare, dock på långt håll) vilket gör honom till en extra bra människa. Annars är han en giftig och fyndig kille. Kreativ och fotbollsmässigt kunnig. Fokuserar på möjligheter istället för problem.

Förra veckan så fick herrlaget se sina tröjor med ett tryck där det stod "vi hejar på Ovesholms damlag", var kommer idèn ifrån?

Förstår att damlagets framtid hänger på hur jag svarar nu... ha ha.
Seriöst så satt vi och snackade en kväll efter träningen om hur vi skulle visa för herrarna hur mycket vi uppskattar och tycker om dem, så vi tänkte vad är då bättre än att sponsra med ett tryck på deras tröjor.
Sen råkade det bli en text som även var gynnsamt för oss damer. Har hört att det varit blandade reaktioner.
Vi spelade bara vidare på den jargong som redan finns mellan dam- och herrlaget.

Hur slutar premiären?

Jag har ju lite dålig koll på Södra Sandby. Men har för mig att de är ett etablerat div.2 lag.
Givetvis går jag in med inställningen att vi vinner.
Så tippar att vi vinner med 3-2. Målgörare blir jag själv, Emma och Jossan.

5 snabba med Rebecca:

Man United---Arsenal---Liverpool
Saab---Volvo
KDFF---Ovesholm
Glidtackling---Göra mål (Enkelt val. Inget går upp mot en klockren glidare där man tar spelare (och boll;)
HV 71---Djurgården  (Suck. Jag kan inget, och har inget intresse för hockey).

Det är bättre med blommor:

Liljekonvalj---Orkidé
Vägglus---Bärfis






1 kommentarer:

Lillian sa...

klyftigt försvarstal må jag säga. Du är en utmärkt representant för damlaget Rebecca P =)

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats