tisdag 13 april 2010

PostHeaderIcon Tillbaks till skolbänken...


Jag var ikväll ute på Näsby IP för att bevittna en B-lagsmatch mellan kvicka Näsby och lite mindre kvicka Venestad. Matchen spelades på en plan som var bra såhär års. Spelet påminner mig om att det är den lägsta b-lags divisionen jag tittar på. Men stundtals så lirar Näsby bollen riktigt bra. Men det finns en sak som hemmalaget behöver träna på, OFFSIDE. Jag har aldrig i hela mitt liv sett ett lag springa offside så många gånger på 90 min. Uppemot 40 gånger blev man avblåsta för offside. Och spelarna blev lika irriterade varje gång, trots man stod ibland 6-7 meter på felsida. Näsby hade flera kvicka spelare som lätt hade sprungit ifrån Venestad`s backlinje om man bara stått på rätt sida. Så jag skulle vilja säga till Näsby`s tränare att man ringer mannen på bilden så han kan FÖRKLARA för killarna vad denna regel innebär.
Det ska tilläggas att matchen slutade 6-0 till Näsby...


Pierluigi Colina

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats