torsdag 8 april 2010

PostHeaderIcon Veckans tips




Veckans tips är en ny grej som ska vara tänkt att återkomma varje vecka. Vår egen Staffan kommer att tippa mot en gästtippare som jag själv handplockar. Reglerna är enkla:


  • Man tippar 1 X 2.
  • Flest rätt vinner. Blir det oavgjort så byts gästtipparen ut och vinner gästtipparen så får han stanna en vecka till.
Jag har denna veckan handplockat en lokalkändis som nyligen syntes i tidningen. Han har jagats av allsvenska och utländska klubbar dom senaste åren. Han är en väldigt ödmjuk kille som kan gå långt inom fotbollen. Jag själv träffade denna kille första gången på innebandyplanen för nästan 10 år sedan. Det är förstås Viktor Agardius jag har som gästtippare.


Här kommer Viktors tips inför omgång 1 i div.5 nordöstra:


Näsum- Vanneberga      Mitt tips: 2


Motivering: Två toppkonkurrenter som möts i premiäromgången kan ju bara bli en tuff kamp. Det kan egentligen gå hur som helst. Vanneberga såg jag i båda mötena mot Vä förra året, där de visade upp inställning och rutin. Får de igång detta som alltid är ett segerrecept i en premiärmatch, så tror jag att Vanneberga åker hem med tre poäng.


Önnestad- Everöd     Mitt tips: 1


Motivering: Nykomlingen Everöd kommer på besök, och får tyvärr lämna Önnevallen med 0 poäng. Önnestad som är ett stabilt division 5 lag känns starkare i denna fight.


Hörby-Yngsjö        Mitt tips: X


Motivering: En annan nykomling från sexan åker till Hörby för att visa att man hör hemma i superfemman. Hörby, som med nöd o näppe lyckades undvika kvalplats förra säsongen siktar på att ha lite mer marginaler detta året. Ett X känns som ett troligt resultat.


Kiaby-Wä          Mitt tips: 2


Motivering: Min gamla klubb Vä åker till Sjölyckans idrottsplats för att ta sig an Kiaby. Vä som jag har bra koll på har ett bättre lag i år än förra året, och jag tror Micke Thomasson är sugen på att kamma hem sin första tre poängare som huvudtränare.


Ovesholm- Tollarp        Mitt tips: 1


Motivering: Ett hett derby går av stapeln direkt. Tollarp som slutade på en femteplats förra året kommer att försöka plocka poäng av Ovesholm som är sugna på revansch från förra årets kval till fyran. Ett derby är alltid ett derby men Ovesholm vinner på sin hemmaplan.




Här kommer Staffans tips för omgång 1:




Näsum-Vanneberga       Mitt tips X


Seriefavoriten Näsum mot täta Vanneberga. Näsum från div.4 och Vanneberga som var nära kval ifjol. Det blir troligtvis en jäm match med Näsums Mikael Nilsson som den starkast lysande stjärnan. Vanneberga har förstärkt sitt försvar ytterliggare med Åhus HBK`s tidigare mittback, Jimmy Olsson. Vilket troligtvis gör Vanneberga ännu tätare.




Önnestad-Everöd          Mitt tips 1


Önnestad med ny tränare och två stycken hemvändare från VMA IK, blir nog att räkna med även i år. Kommer troligtvis att tillhöra toppen.
Everöd Kristianstadfotbollens raket genom sina 2 raka seriesegrar. Man blandar ungt och gammalt med stor framgång. Det blir troligtvis en mycket jämn match.




Hörby-Yngsjö         Mitt tips 2


Hörby har tappat folk enligt hörsägen, man kan få det jobbigt i år.
Yngsjö får räknas som favoriter i denna match.


Kiaby-Wä             Mitt tips 2


Kiaby är ett ungt och hungrigt lag, där några har provat på J-lagsfotboll i KFF.
Wä har spetsat truppen med b la Thomas Clementsson som säkert kommer att göra mycket mål under året. Ett lyft är David Widush som mittback som säkert tar stora steg under året.


Ovesholm-Tollarp       Mitt tips 1


Två lag som har tappat spelare som producerat mycket mål under förra året. Ovesholm har en hel del nya spännande spelare och det återstår att se om man hittar någon målskytt som kan axla Rasmus och Julians mantel, som gjorde 32 mål tillsammans ifjol.
Tollarp skall hitta en målskytt efter Per-Ola Mårtensson. Det återstår att se om man får igång Johan Persson efter en lång skadefrånvaro.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats