söndag 11 april 2010

PostHeaderIcon Vinst i premiären!!!

En riktigt skön start på säsongen. Där matchen präglades av mycket kamp och Stoffes härliga målvaktsspel som var tungan på vågen. En vinst är alltid en vinst.

Jag avslutade min aktiva fotbollskarriär hösten -98. Jag har sen dess ägnat mig åt en annan sport på gräs, Golf. Jag har följt fotbollen såklart, men inte superaktivt. Det känns kul att vara tillbaks till världens största sport.

Håkan berätta att sen han tillträdde så har vi 9-0 i målskillnad på 3 premiärmatcher. Det är imponerande.

Men idag är en sådan match då dom 3 poängen var det viktiga. Vi imponerar inte spelmässigt men vi kämpar och sliter i 90 minuter. Typisk premiärmatch.
Vad jag har förstått på dom andra matchreferaten jag läst från den lokala fotbollen så har det varit mycket kamp och lite skönspel i matcherna. Tre anledningar jag kan komma på är:
  • Planerna är inte så bra, många bollar som studsar.
  • Premiärnerverna.
  • Inga lag har tränat särskilt mycket på gräs.
I takt med att planerna växer till sig och blir gröna och fina så hoppas jag att spelet förbättras så vi kan få njuta av lite fin fotboll i vår.

Nedan kan ni se Tollarps straffmiss (eller räddade Stoffe?):





Messi visade igår återigen att han är super HET för tillfället. Barcas 0-1 mål höll hög klass. Med Xavi`s framspelning och Messi`s avslut.

På återseende Lelle

2 kommentarer:

Sune sa...

Gott med allt jobb du lägger ner på sidan för tillfället Lelle. Fortsätt med detta för det har blivit kul att besöka OIF´s hemsida.

malmström sa...

Kan inte annat än att hålla med ovanstående talare, riktigt kul läsning!!

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats