torsdag 15 april 2010

PostHeaderIcon Inför mötet med Vanneberga!


Då var det dags för match igen. Denna gång ska vi bege oss till en av dom topptippade lagen nämligen Vanneberga. Laget som åkte på en förlust i premiären borta mot Näsum, 2-4. Jag ser det som den svåraste bortamatchen i hela serien då jag inte tror att Näsum kommer att tappa många poäng på hemmaplan. Vanneberga har förstärkt laget med några spelare. Det är 2 spelare som jag tycker sticker ut och det är Ted S och Jimmy O. Ted som efter den otäcka skadan som han ådrog sig i alliansen inte riktigt har kommit tillbaka i gammalt gott slag, men det är aldrig lätt att komma tillbaka efter en sådan svår skada. Jimmy som flera trodde skulle spela mittback agerade forward i premiären och gjorde det med bravur, 2 mål. Han är en kille som vi måste se upp med. VIF var väldigt stabila bakåt ifjol, tror även på det i år (trots 4 insläppta mot Näsum). Deras skyttekung från ifjol (Andy Stjernkvist) är ryggskadad och är borta på obestämd tid. Jag tog ett snack med vår premiärmålskytt, Malm inför matchen imorgon.

Hur står det till?

Fortfarande lite seg i kroppen trots att det har gått några dagar sedan seriepremiären, men annars rullar allt på som vanligt.

Du blev segerskytt i premiären, hur var känslan?

Det hör ju inte direkt till vanligheterna att jag målar så självklart känns det extra bra att göra det så här pass tidigt på säsongen. Nu har jag gjort mitt framåt för denna säsong så nu får gärna de mer offensiva lirarna kliva fram.

Vad tyckte du funkade bra respektive mindre bra mot Tollarp?

Moralen och kämpaglöden var tillbaka i laget vilket är ett stort pluss inför kommande matcher. Försvarsarbetet fungerade bra och den sista utposten agerade stabilt och säkert. Sen finns det alltid mer att önska i uppspelsfasen men som matchen gestaltade sig så ska vi helt klart vara nöjda med tre inkasserade poängen i premiären.

Det är flera stycken inne på Patrik Persson`s blogg som har trackat Ovesholm för att man spelade mycket "tjongfotboll" mot Tollarp, vad tyckte du?

Är ganska van vid denna typ av kritik eftersom det är ett återkommande element. Tänker inte dementera det som står på Perssons blogg. Det var inte något skönspel från vår sida i premiären men och andra sidan räckte det till tre poäng och det är väl ändå det som är av betydelse i slutändan.

På fredag väntar en av de tippade topplagen Vanneberga där vi vann borta och förlorade hemma ifjol, vad tror du om fredagens match?

Precis som i fjol så kommer det att handla mycket om kamp och ställningskrig. En förmodad tät drabbning där det centrala mittfältsspelet blir en nyckelroll. Så återigen så tror jag att kamp och vilja övervinner finess och skönlir. Det är bara att sätta på blåstället, borra ner huvudet och köra i 90 min.

Damerna var fräcka och tryckte "Vi hejar på Ovesholms damlag" på era tröjor, planerar du en hämndaktion?

Det är alltid kul när det dyker upp något nytt och denna gång har damerna verkligen lyckats. En smula ironi är aldrig fel och jag kan villigt erkänna att det blir svårt att bräcka men självklart växer det en räv bakom örat. Det som är planerat framöver är en middag för två, där den omtalade mistern bakom flötet inte välkomnas!!!

Hur tror du matchen slutar?

Jag tror på en tät och målsnål historia där båda lagen delar på poängen.

0-1 Tobbe Jönsson
1-1 Jens  Larsson


1 kommentarer:

Anonym sa...

nu får du skärpa dig för fan krölle

Skicka en kommentar

Staffan Vs Gästtippare

5- 10


7 omgångar delade


Senaste omgången: Staffan 3 rätt, Kristoffer R 4 rätt

Sök Artikel

blogspot stats